פרוטוקול שיקום לאחר ניתוח שחזור רצועה צולבת קידמית (ACL) של הברך
 
שלב 1: שבוע 0 עד 2  (המטרות: ישור מלא, כיפוף 90, חיזוק 4 ראשי)
·         מותרת דריכה לפי יכולת עם קביים וסד בישור. סד גם בזמן שינה. ניתן להסיר לשם תרגול.
·         גרוי חשמלי לשריר הקוואדריספס. הורדת כאב ונפיחות (קרור, משככי כאב וכד)       
·         מוביליזציות פיקה בפרט למעלה ולמטה.
·         תרגול טווח תנועה (כולל מכשיר CPM) של 0-90 פאסיבי, עם עזרה, אקטיבי.
·         תרגול שריר קוואדריספס. SLR ללא משקל בכל המישורים תוך הקפדה על ישור ברך מלא.
·         תרגול המסטרינגס בשכיבה על הבטן ובעמידה.
·         חשוב לתרגל ישור ברך עד הסוף (מתיחות, כרית מתחת לעקב, בשכיבה על הבטן וכד)
 
שלב 2: שבוע 3 עד 5 (המטרות: שיפור טווח תנועה 0 עד 120, תרגול הליכה ללא קביים)
·         לאחר בקורת המנתח הפסקת שימוש בסד. הפסקת קביים בהדרגה כשאין צליעה
·         הליכה על הליכון בכדי לשפר הליכה נורמלית. עליה וירידה משרפרף. אופניים במכון
·         שיפור טווח תנועה כיפוף עד 120. הפסקת מכשיר CPM כשמגיע לקצוות הטווח.
·         המשך SLR וחיזוק המסטרינגס. SLR מול תנגודת של הפיזיותרפיסט וכן עם משקל עד 3 ק"ג.
·         תרגול LEG PRESS בעצמה נמוכה, הרבה חזרות
·         משבוע 5 התחלת שימוש בפטריה מ-2 רגליים ואח"כ תרגול רגל אחת
 
שלב 3: שבוע 6 עד 16
·         להגיע לטווח מלא, חיזוק המסטרינגס וקוואדריספס איזוטוני ואיזוקנטי.
·         תרגול מדרגות קדימה ואחורה.
·         להתקדם ל-CLOSED CHAIN. תרגול PROPRIORECEPTION
·         שחיה תרגול במיים
·         בשבוע 10 ניתן להתחיל ריצה קלה וכן תרגול LUNGES בכל מישור
 
שלב 4: 4 חודשים מהניתוח
·         לאחר הערכת המנתח והחוזק השרירי (כשקוואדריספס לפחות 65% מצד שני, טווח מלא, ברך יציבה, אין תפליט) אזי התחלת אימוני קפיצה (PYLOMETRICS) כגון מיני-טרמפולינה, קפיצת חבל וכד
·         הגברת קצב ריצה. מחודש 5 ניתן להתחיל תרגול עם שינוי כיוון

·         חזרה לספורט מלא כאשר טווח מלא, ברך יציבה, כח ונפח שרירי קוודריספס והמסטרינגס לפחות 90% בהשוואה לצד השני